Budowanie lojalności w branży beauty stanowi dla firm nie lada wyzwanie. Zaufana i spełniająca oczekiwania kosmetyczka czy fryzjer są na wagę złota, bo klienci będą korzystać z ich usług regularnie i chętnie polecą ich znajomym. Ale czy w dzisiejszych czasach to wystarczy, aby zadowolić rosnące oczekiwania klientów? Okazuje się, że poza specjalistami, salony urody coraz częściej inwestują też w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają im codzienną obsługę, ale też dbają o relacje i lojalność klientów.

Jak osiągnąć sukces w  branży beauty? Salony urody – kosmetyczne, fryzjerskie czy z usługami barberskimi – opierające się na „tradycyjnych” sposobach zarządzania firmą mogą mieć z tym coraz większe problemy. Brak wsparcia technologicznego w codziennej obsłudze placówki skutkuje nie tylko utratą pieniędzy, ale także lojalnych klientów – bo bez analizy ich zachowań trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy. Część salonów, która już zaczęła wdrażać takie usprawnienia, może liczyć na wsparcie potrzebne w funkcjonowaniu nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój.

„Upiększ” swój salon technologiami

Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych dla branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Co ciekawe, jest już dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;
  • Versumto oprogramowanie działające w modelu SaaS, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, która poszerza bazę o salony urody;
  • ZenCardtechnologia, która zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Wszystko odbywa się automatycznie podczas płatności dowolną kartą płatniczą na terminalu. ZenCard pozwala także analizować zachowania zakupowe klientów i na tej podstawie tworzyć spersonalizowane oferty oraz komunikację.

Nowoczesne rozwiązania sprawiają, że zarządzanie zarówno mniejszym salonikiem, jak i całą siecią salonów staje się znacznie prostsze. Kontrola przepływu klientów to także nadzór nad finansami i kondycją firmy. Przyznawanie rabatów to nie tylko prezent dla najbardziej lojalnych osób, ale także sposób na pozyskanie nowych odwiedzających. Połączenie narzędzi zapewniających obsługę przedsprzedażową (rezerwacje i  przypomnienia o zabiegu) wraz z technologiami nagradzającymi klienta za wizyty w salonie, zapewnia spójną opiekę klienta oraz tworzy wartość dodaną – dla biznesu oraz dla konsumenta.