Kampania stempelkowo-zniżkowa w dużej sieci sklepów
klient: duża sieć sklepów
Jedna z dużych sieci sklepów poszukiwała rozwiązania pozwalającego zoptymalizować funkcjonowanie jej dotychczasowego programu lojalnościowego. Dzięki technologii ZenCard szybko udało się obniżyć koszty jego prowadzenia, a także uzyskać dokładną analizę efektów. W rezultacie już po 2 miesiącach od wprowadzenia zmian w sieci sklepów wartość zakupów klientów wzrosła o prawie 50%! Jak?
Sytuacja wyjściowa - potrzeby:
- zastąpienie wielu, często gubionych przez klientów kart lojalnościowych jedną kartą płatniczą
- obniżenie kosztów prowadzenia programu lojalnościowego
- szybsza, łatwiejsza i dokładniejsza analiza efektów działania programu lojalnościowego
Rozwiązanie:
W odpowiedzi na potrzeby sieci sklepów, ZenCard przygotował 2 kampanie lojalnościowe , które funkcjonowały równolegle i trwały łącznie 2 miesiące. Na czym polegały?
- Każdy klient po rejestracji do ZenCard otrzymywał kupon na 10% na kolejne zakupy, ważny 3 miesiące od dnia wydania
- Klient po kolejnym zakupie otrzymywał kupon w formie wirtualnej karty 6-stemplowej, ważny 3 miesiące od daty wydania. Po każdym stemplu otrzymywał wiadomość zachęcającą do ponownych zakupów w sklepie wraz z informacją o możliwych nagrodach:
- przy 3 transakcji otrzymywał 10% rabatu na zakupy
- przy 6 transakcji otrzymywał 12% rabatu na zakupy
W ciągu zaledwie 5 dni ZenCard wdrożył w pełni sprawny, bezpieczny i spersonalizowany pod potrzeby sieci program lojalnościowy. Technologia ZenCard obejmowała swoim działaniem wszystkie placówki na terenie całej Polski należące do sieci. W tym czasie zespół specjalistów ZenCard przygotował materiały pomocnicze oraz szkolenia dla pracowników z obsługi nowego systemu.
A co najważniejsze – sieć sklepów nie poniosła żadnych dodatkowych opłat z tytułu opracowania i wdrożenia systemu do ich placówek.
Rezultaty:
Dzięki programowi lojalnościowemu opartemu o technologię ZenCard w ciągu zaledwie 2 miesięcy trwania kampanii udało się osiągnąć następujące efekty:
- o 49% wyższą wartość zakupów klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego
- o 37% wyższą wartość zakupów klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego i powrócili do sklepu
- o 37% więcej dokonanych transakcji klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego
Poprzez uruchomienie programu lojalnościowego z wykorzystaniem technologii ZenCard, sieć sklepów pozyskała nowych konsumentów, zwiększyła swoje obroty i dzięki szczegółowej analizie, jaką otrzymała od zespołu ZenCard – jest teraz w stanie w pełni wykorzystać potencjał swojego programu lojalnościowego.
Korzyści współpracy z ZenCard:
- zwiększenie sprzedaży
- rejestracja i identyfikacja klienta podczas płatności kartą
- umocnienie relacji z obecnymi klientami i zwiększenie bazy nowych
- stworzenie efektywnej komunikacji z konsumentami
- uzyskanie analizy efektów działania programu lojalnościowego
Chcesz dołączyć do grona zadowolonych przedsiębiorców? Skontaktuj się z nami i rozwijaj swój program lojalnościowy razem z ZenCard!