Kampania promocyjna MAKRO i Visa

klient: sieć handlowa Makro

ZenCard przygotował dla sieci hurtowni MAKRO kampanię promocyjną skierowaną do właścicieli kart Visa. Dzięki technologii ZenCard zanotowano zwiększenie liczby dziennych transakcji kartami płatniczymi, a także wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. Jakie były zasady tej akcji i jak wyglądał jej przebieg?

Sytuacja wyjściowa – potrzeby:

  • budowa wizerunku nowoczesnego Partnera dla małych i średnich firm;
  • wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania, które zachęci małe i średnie firmy do zakupów;
  • kontrola dziennego limitu ofert promocyjnych
  • ograniczenie wśród przedsiębiorców udziału transakcji gotówkowych na rzecz wzrostu udziału transakcji kartami Visa.

Rozwiązanie:

Akcja „Płać kartą Visa za zakupy w Makro i odbierz 50 zł w weekendowej promocji!” trwała w weekendy, tj. w piątki od godz. 17:00 do niedzieli do godz. 0:00, w dniach 4 sierpnia – 3 września 2017 roku. Uruchomiono ją jednocześnie we wszystkich 30 halach sieci hurtowni MAKRO w całej Polsce. Na czym polegała?

  • Klienci MAKRO, dokonując płatności kartą Visa za minimum 500 zł, otrzymywali z terminala wydruk upoważniający ich do odbioru bonu towarowego o wartości 50 zł na kolejne zakupy:
    • pula nagród obejmowała 1000 bonów dziennie;
    • bony można było odebrać w ciągu 3 dni od daty dokonania płatności;
    • bony działały wyłącznie w sklepie, w którym klient je otrzymał;
    • na 1 kartę płatniczą klienta przysługiwał 1 bon dziennie;
    • na wykorzystanie bonów klienci sieci MAKRO mają czas do końca września 2017 roku.
  • Dodatkowo, w ramach loterii, klienci mogli wygrać bony o wartości 1000 zł.

Specjaliści ZenCard przygotowali unikatową akcję promocyjną, która odpowiedziała na potrzeby dwóch firmy – MAKRO i Visa – i która swoim zasięgiem obejmowała wszystkie placówki sieci hurtowni MAKRO w Polsce. Dzięki intuicyjnemu procesowi obsługi terminala z technologią ZenCard pracownicy firmy szybko wdrożyli się w nowy system.

Rezultaty:

W wyniku kampanii promocyjnej przygotowanej przez ZenCard w ciągu jedynie 5 weekendów udało się osiągnąć następujące efekty:

  • zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego;
  • wzrost liczby dziennych transakcji kartami;
  • wzrost transakcji kartami Visa w kwocie co najmniej 500 zł;
  • wydanie klientom 100% bonów promocyjnych dostępnych w ramach promocji.

Dzięki kampanii promocyjnej przy użyciu technologii ZenCard, MAKRO mogło śledzić przebieg akcji i reagować na zachowania klientów w czasie rzeczywistym. Natychmiastowe nagradzanie bonami promocyjnymi podczas płatności w terminalu, wywoływało bardzo pozytywne reakcje wśród klientów.

Korzyści współpracy z ZenCard:

  • zwiększenie sprzedaży;
  • bieżąca reakcja na zachowanie klientów i kontrola oferty promocyjnej dzięki dostępowi do raportów z przebiegu akcji;
  • stworzenie efektywnej komunikacji z konsumentami;
  • uzyskanie analizy efektów działania programu lojalnościowego.