Przykłady zastosowania

Kampania promocyjna MAKRO i Visa

ZenCard przygotował dla sieci hurtowni MAKRO kampanię promocyjną skierowaną do właścicieli kart Visa. Dzięki technologii ZenCard zanotowano zwiększenie liczby dziennych transakcji kartami płatniczymi, a także wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. Jakie były zasady tej akcji i jak wyglądał jej przebieg?

Czytaj więcej

Sytuacja wyjściowa – potrzeby:

  • budowa wizerunku nowoczesnego Partnera dla małych i średnich firm;
  • wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania, które zachęci małe i średnie firmy do zakupów;
  • kontrola dziennego limitu ofert promocyjnych
  • ograniczenie wśród przedsiębiorców udziału transakcji gotówkowych na rzecz wzrostu udziału transakcji kartami Visa.

Rozwiązanie:

Akcja „Płać kartą Visa za zakupy w Makro i odbierz 50 zł w weekendowej promocji!” trwała w weekendy, tj. w piątki od godz. 17:00 do niedzieli do godz. 0:00, w dniach 4 sierpnia – 3 września 2017 roku. Uruchomiono ją jednocześnie we wszystkich 30 halach sieci hurtowni MAKRO w całej Polsce. Na czym polegała?

  • Klienci MAKRO, dokonując płatności kartą Visa za minimum 500 zł, otrzymywali z terminala wydruk upoważniający ich do odbioru bonu towarowego o wartości 50 zł na kolejne zakupy:
    • pula nagród obejmowała 1000 bonów dziennie;
    • bony można było odebrać w ciągu 3 dni od daty dokonania płatności;
    • bony działały wyłącznie w sklepie, w którym klient je otrzymał;
    • na 1 kartę płatniczą klienta przysługiwał 1 bon dziennie;
    • na wykorzystanie bonów klienci sieci MAKRO mają czas do końca września 2017 roku.
  • Dodatkowo, w ramach loterii, klienci mogli wygrać bony o wartości 1000 zł.

Specjaliści ZenCard przygotowali unikatową akcję promocyjną, która odpowiedziała na potrzeby dwóch firmy – MAKRO i Visa – i która swoim zasięgiem obejmowała wszystkie placówki sieci hurtowni MAKRO w Polsce. Dzięki intuicyjnemu procesowi obsługi terminala z technologią ZenCard pracownicy firmy szybko wdrożyli się w nowy system.

Rezultaty:

W wyniku kampanii promocyjnej przygotowanej przez ZenCard w ciągu jedynie 5 weekendów udało się osiągnąć następujące efekty:

  • zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego;
  • wzrost liczby dziennych transakcji kartami;
  • wzrost transakcji kartami Visa w kwocie co najmniej 500 zł;
  • wydanie klientom 100% bonów promocyjnych dostępnych w ramach promocji.

Dzięki kampanii promocyjnej przy użyciu technologii ZenCard, MAKRO mogło śledzić przebieg akcji i reagować na zachowania klientów w czasie rzeczywistym. Natychmiastowe nagradzanie bonami promocyjnymi podczas płatności w terminalu, wywoływało bardzo pozytywne reakcje wśród klientów.

Korzyści współpracy z ZenCard:

  • zwiększenie sprzedaży;
  • bieżąca reakcja na zachowanie klientów i kontrola oferty promocyjnej dzięki dostępowi do raportów z przebiegu akcji;
  • stworzenie efektywnej komunikacji z konsumentami;
  • uzyskanie analizy efektów działania programu lojalnościowego.

Kampania stempelkowo-zniżkowa w dużej sieci sklepów

Jedna z dużych sieci sklepów poszukiwała rozwiązania pozwalającego zoptymalizować funkcjonowanie jej dotychczasowego programu lojalnościowego. Dzięki technologii ZenCard szybko udało się obniżyć koszty jego prowadzenia, a także uzyskać dokładną analizę efektów. W rezultacie już po 2 miesiącach od wprowadzenia zmian w sieci sklepów wartość zakupów klientów wzrosła o prawie 50%! Jak?

Czytaj więcej

Sytuacja wyjściowa – potrzeby:

  • zastąpienie wielu, często gubionych przez klientów kart lojalnościowych jedną kartą płatniczą
  • obniżenie kosztów prowadzenia programu lojalnościowego
  • szybsza, łatwiejsza i dokładniejsza analiza efektów działania programu lojalnościowego

Rozwiązanie:

W odpowiedzi na potrzeby sieci sklepów, ZenCard przygotował 2 kampanie lojalnościowe , które funkcjonowały równolegle i trwały łącznie 2 miesiące. Na czym polegały?

  • Każdy klient po rejestracji do ZenCard otrzymywał kupon na 10% na kolejne zakupy, ważny 3 miesiące od dnia wydania
  • Klient po kolejnym zakupie otrzymywał kupon w formie wirtualnej karty 6-stemplowej, ważny 3 miesiące od daty wydania. Po każdym stemplu otrzymywał wiadomość zachęcającą do ponownych zakupów w sklepie wraz z informacją o możliwych nagrodach:
    • przy 3 transakcji otrzymywał 10% rabatu na zakupy
    • przy 6 transakcji otrzymywał 12% rabatu na zakupy

W ciągu zaledwie 5 dni ZenCard wdrożył w pełni sprawny, bezpieczny i spersonalizowany pod potrzeby sieci program lojalnościowy. Technologia ZenCard obejmowała swoim działaniem wszystkie placówki na terenie całej Polski należące do sieci. W tym czasie zespół specjalistów ZenCard przygotował materiały pomocnicze oraz szkolenia dla pracowników z obsługi nowego systemu.

A co najważniejsze – sieć sklepów nie poniosła żadnych dodatkowych opłat z tytułu opracowania i wdrożenia systemu do ich placówek.

Rezultaty:

Dzięki programowi lojalnościowemu opartemu o technologię ZenCard w ciągu zaledwie 2 miesięcy trwania kampanii udało się osiągnąć następujące efekty:

  • o 49% wyższą wartość zakupów klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego
  • o 37% wyższą wartość zakupów klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego i powrócili do sklepu
  • o 37% więcej dokonanych transakcji klientów, którzy dołączyli do programu lojalnościowego

Poprzez uruchomienie programu lojalnościowego z wykorzystaniem technologii ZenCard, sieć sklepów pozyskała nowych konsumentów, zwiększyła swoje obroty  i dzięki szczegółowej analizie, jaką otrzymała od zespołu ZenCard – jest teraz w stanie w pełni wykorzystać potencjał swojego programu lojalnościowego.

Korzyści współpracy z ZenCard:

  • zwiększenie sprzedaży
  • rejestracja i identyfikacja klienta podczas płatności kartą
  • umocnienie relacji z obecnymi klientami i zwiększenie bazy nowych
  • stworzenie efektywnej komunikacji z konsumentami
  • uzyskanie analizy efektów działania programu lojalnościowego

 

Chcesz dołączyć do grona zadowolonych przedsiębiorców? Skontaktuj się z nami i rozwijaj swój program lojalnościowy razem z ZenCard!