Marketing transakcyjny – nowy wymiar sprzedaży

Cyfryzacja, rozwój technologiczny, big data oraz machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na danych o transakcjach Twoich klientów jest ZenCard, oferujący unikalne narzędzie marketingu transakcyjnego. Na czym polega?

Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing, to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą”. Chodzi oczywiście o kartę płatniczą. Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej (czyli za pomocą e-maili czy sms-ów).

Marketing na miarę XXI wieku

Już ¾ marketingowców uważa, że marketing transakcyjny zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów – w tym e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklamę w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%) [1]. Jednym z narzędzi, które bazuje na marketingu transakcyjnym jest ZenCard. Technologia stworzona przez ZenCard daje sklepom, sieciom handlowym i punktom usługowym możliwość dodania do istniejących kart płatniczych klientów funkcji uniwersalnej karty rabatowo-lojalnościowej. Dzięki temu, jako sprzedawca możesz gromadzić dane na temat codziennych wyborów swoich klientów, czyli jak, kiedy i za ile kupują, a następnie oferować im spersonalizowane komunikaty. Efekt? Zadowoleni klienci i zwiększona sprzedaż.

Card-linked marketing w ZenCard pozwala na reakcję w czasie rzeczywistym, dlatego też przyznawanie zniżek klientom odbywa się automatycznie przy dokonywaniu transakcji kartą płatniczą w terminalu (ale na zasadach ustalonych wcześniej przez sprzedawcę). Jest to wygodne rozwiązanie zarówno dla obu stron transakcji, a automatyzacja całego procesu pozwala ograniczyć fraudy i koszty szkolenia pracowników z obsługi programu lojalnościowego.

Do jakich informacji otrzymujesz dostęp?

  • Typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub codzienne)
  • Częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku
  • Sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku
  • Sklepy, w których klienci robią zakupy po dokonanej transakcji w Twojej firmie
  • Udział w rynku Twojej firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach [2]

Co zyskujesz?

  • Lepsze dotarcie do klientów
  • Personalizowanie komunikatów na podstawie historii zakupów konsumentów
  • Wzrost sprzedaży w sklepie
  • Poprawa satysfakcji klienta, dzięki trafnym ofertom
  • Dokładny pomiar wyników kampanii informacyjnych i promocyjnych

Trójstronne korzyści

Card-linked marketing integruje 3 podmioty, wcześniej od siebie niezależne, które wzajemnie korzystają z tego typu systemu. Tworzą w ten sposób łańcuch wartości i wzajemnie się przenikają. O kim mowa?

  • Sprzedawcy – otrzymują zupełnie nowy kanał marketingowy, poprzez który mogą wysyłać komunikaty do klientów i zwiększać swoje zyski ze sprzedaży;
  • Konsumenci – otrzymują spersonalizowane komunikaty, które są dopasowane do nich na podstawie zachowań zakupowych;
  • Instytucje finansowe (np. banki) – dostarczają dodatkowe usługi klientom w oparciu o bezpiecznie pozyskiwane informacje o ich zachowaniach zakupowych, a tym samym – zyskują większe zaangażowanie i lojalność.

Marketing transakcyjny funkcjonuje od kilku lat, ale dopiero teraz nabiera rozpędu. Im szybciej wprowadzisz go do swojej firmy, tym większą część rynku zdobędziesz. Wykorzystaj więc moment nieuwagi konkurencji, a klienci odpłacą Ci się częstszymi wizytami w Twoim sklepie.

[1] Na podstawie badania przeprowadzonego przez Cardlytics na 300 specjalistach marketingu, 2013.

[2] Na podstawie badania przeprowadzonego przez Cardlytics na 300 specjalistach marketingu, 2013.