Jakie korzyści można uzyskać korzystając z kart lojalnościowych?

W wielu sieciach handlowych, a z pewnością na każdej stacji benzynowej, w momencie transakcji pada pytanie "czy zbiera pan punkty?". Związane jest ono z prowadzonymi przez danego sprzedawcę programami lojalnościowymi, których celem jest zmobilizowanie klientów do regularnych odwiedzin. Po zebraniu określonej sumy punktów mogą wymieniać je na rabaty i zniżki. Jakie korzyści mogą wyniknąć z tego typu działań? Czy jest to korzystne tylko dla klienta, czy także dla przedsiębiorcy?

Karty lojalnościowe – korzyści dla klientów

Karty lojalnościowe stanowią obecnie fizyczny dowód na pewnego rodzaju związek z danym sprzedawcą. Za ich pomocą, przy okazji robienia kolejnych zakupów, zwiększa się ustalony poziom punktowy, stopniowo zyskując dostęp do konkretnych, przewidzianych przez sklep promocji.

Jakie mogą to być promocje? Wszystko zależy od rodzaju programu lojalnościowego. W swojej najbardziej podstawowej formie polega on na zbieraniu specjalnych punktów (przeliczanych w stosunku do wydawanej ilości pieniędzy), które sumują się przez kolejne zakupy w danej sieci i pozwalają na odebranie nagród rzeczowych lub bonów zakupowych z określonego katalogu.

Ale to nie wszystko – karty lojalnościowe np. w kawiarniach czy drogeriach często mają postać specjalnego blankietu z miejscem na pieczątki, który po zapełnieniu uprawnia do otrzymania przy następnym zakupie ustalonego wcześniej gratisu. Takie programy lojalnościowe potocznie nazywa się kampaniami stempelkowymi.

Coraz więcej firm wprowadza też specjalne, dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne, które najczęściej zastępują fizyczne karty, trzymane w portfelu. Taka aplikacja pozwala na wygenerowanie kodu, dzięki któremu każde zakupy w wartości punktowej będą przypisane do konta jej posiadacza. Dodatkowo posiada często rozbudowane moduły informujące o aktualnie trwających promocjach (często dedykowanym wyłącznie dla osób posiadających karty lojalnościowe).

Programy lojalnościowe z punktu widzenia sprzedawcy

Podstawowym celem sprzedawcy jest stałe zwiększanie poziomu sprzedaży swoich produktów. Z tego powodu programy partnerskie stanowią jedną z najskuteczniejszych metod napędzających wyniki w grupie klientów powracających.

Nic w tym dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie u siebie własnych kart lojalnościowych z konkretnie opisanym regulaminem. Zwłaszcza, że dobrze skonstruowany program lojalnościowy pozwala osiągnąć konkretne, mierzalne efekty w szybkim czasie.

Jak stworzyć dobry program lojalnościowy dla swojej firmy?

Chęć skalowania biznesu sprzedażowego przy pomocy taki elementów jak karty lojalnościowe wymaga dobrze przemyślanej strategii.

Aby móc czerpać korzyści z faktu, że wykorzystujemy karty lojalnościowe w naszym biznesie, cały program powinien spełniać kilka istotnych warunków:

  • posiadać proste, przejrzyste zasady niwelujące problem niedomówień (tj. regulamin)
  • posiadać karty lojalnościowe dostosowane do programu (elektroniczne lub fizyczne),
  • oferować klientom atrakcyjne nagrody w zamian za ich „lojalność” (przy czym atrakcyjne oznacza również łatwo dostępne, bez konieczności przeprowadzenia wielu transakcji w celu osiągnięcia pierwszych progów punktowych).

Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na poprawę wyników sprzedażowych. Wpływają także na budowanie relacji między klientem a przedsiębiorcą. Jeżeli szukasz doskonałego rozwiązania dla swojego biznesu – skorzystaj z ZenCard.

Automatyczne programy lojalnościowe mają bowiem same plusy – nie trzeba zapewniać klientom dodatkowych kart, co jest wygodniejsze i tańsze. Klienci nie muszą także wypełniać żadnych wniosków, co pozwala na zaoszczędzenie dużej ilości papieru. Przedsiębiorca nie musi także wydawać plastikowych kart i ponosić kosztów związanych z ich wyprodukowaniem. Do prowadzenia takich kampanii wystarczy terminal połączony z systemem ZenCard. Minimum formalności – maksimum efektywności.