Jak zwiększyć sprzedaż – nowoczesne metody reklamy i promocji

Co łączy przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki na rynku i właścicieli firm istniejących od lat? Jedni i drudzy zastanawiają się, jak zwiększyć sprzedaż. Rozwój technologii skutkuje zmianami w sposobach komunikacji. Mądry przedsiębiorca wie, że musi za nimi nadążać. Warto więc być zorientowanym w nowoczesnych metodach reklamy i promocji, by świadomie i skutecznie z nich korzystać.

Wiele reklam w tradycyjnych formach dociera do coraz mniejszej grupy odbiorców. Z pewnością zależy Ci na tym, by o twojej działalności wiedziało jak najwięcej osób – dobrze wiesz, że wśród nich będą potencjalni klienci. Jak najskuteczniej ich pozyskiwać? Oczywiście z pomocą jednego z największych osiągnięć technologii, czyli Internetu.

Social media

Prowadzenie profilu firmy na największych portalach społecznościowych jest niemalże obowiązkowe. Nieposiadanie strony na Facebooku jest często negatywnie odbierane przez konsumentów. Takie profile są zazwyczaj częściej odwiedzane niż witryny firm. Co więcej, wielu użytkowników często publikuje na takich portalach swoje opinie odnośnie zakupionych produktów i usług. Internauci zwracają na nie dużą uwagę.

Samo założenie profilu na portalu nie przyniesie wymiernych korzyści. Konieczne jest aktywne publikowanie atrakcyjnych wpisów tak, aby przywiązać do siebie odbiorcę i zachęcić go do zakupu. Zarządzający portalami wiedzą, jak zwiększyć sprzedaż, dlatego oferują płatne sposoby wspomagania reklamy – zwiększenie zasięgu, wyróżnianie postów, wyświetlanie strony w propozycjach itp. Warto z nich skorzystać! Ważne jest, by wpisy nie pojawiały się zbyt często i były ciekawe, wartościowe lub zabawne.

SEO

SEO (skrót od search engine optimization) to zespół działań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że po ich zastosowaniu, Twoja strona będzie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwarki, po wpisaniu konkretnych słów kluczowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ internauci przeglądają wyniki wyszukiwania maksymalnie do trzeciej strony.

Działania mające na celu optymalizację obejmują dostosowanie treści zawartych na stronie pod kątem występowania określonych fraz i słów kluczowych. Osoba szukająca konkretnego produktu, jest zazwyczaj zdecydowana na zakup – spraw, by trafiła właśnie do Ciebie! Jak jednak dostosować teksty na stronie? Pomocne będą w tym specjalne oprogramowania oraz osoby specjalizujące się w SEO. Może warto zatrudnić kogoś takiego w swojej firmie?

AdWords

Niezwykle efektywną metodą jest także wykupienie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. Są one umieszczane przed pierwszymi wynikami wyszukiwania i łudząco je przypominają. Wyświetlają się, gdy internauta wpisze frazy pasujące do słów, jakie wykupił reklamodawca. W pośpiechu wiele osób klika od razu pierwszy wynik wyszukiwania. Co więcej, mało kto dostrzega różnicę między reklamą AdWords a normalnymi wynikami. Oczywiście samo przekierowanie odbiorcy na Twoją stronę nie gwarantuje Ci jeszcze sukcesu. Najważniejsze, by strona przykuła jego uwagę na tyle, by zdecydował się zostać na niej jak najdłużej. Wtedy dopiero rosną szanse, że zdecyduje się na zakup.

Miliony ludzi spędzają codziennie w Internecie nawet po kilka godzin. Jest on ogromnym kanałem wymiany informacji i potężnym narzędziem komunikacyjnym. Wszystko to sprawia, że reklama umieszczona w sieci i rozprowadzona za jej pomocą, ma największe szanse na dotarcie do odbiorcy i wywarcie na nim określonego wpływu. Skorzystaj z tego – dostosuj się do panujących trendów, ale postaraj się przy tym wyróżnić spośród innych.