Od czego zależy lojalność klienta? Zmień swoich klientów w tzw. ewangelistów marki

Istnieje ogromna różnica między lubieniem czegoś a byciem pasjonatem, a jaka różnica jest pomiędzy zwykłym klientem, a tym lojalnym? Lojalny klient jest pasjonatem, osobą silnie przywiązaną do danej marki. Aby uzyskać taki rodzaj lojalności i entuzjazmu nie można przegapić okazji, by zmienić swoich klientów w największych fanów marki. Poniżej kilka cenny wskazówek jak to zrobić.

Dowiedz się, co lojalni klienci lubią w Twojej marce

Budowanie lojalności klientów należy zacząć od rozmowy z klientami i od wsłuchania się w ich potrzeby. Koniecznie sprawdź, co mówią w mediach społecznościowych – tym sposobem dowiesz się, co przyciąga ludzi do Twojej firmy. Czy konsumenci szaleją za Twoim produktem? Czy zapewniasz wspaniałą obsługę klienta? Po określeniu swoich mocnych stron możesz pracować nad ich dalszym ulepszeniem i utrzymaniem. Lojalność klienta jest zależna przede wszystkim od jego zadowolenia z usługi i produktu – zadowolony klient to lojalny klient. 

Traktuj poważnie opinie klientów, czyli o budowaniu lojalności klientów

Niezależnie od tego, gdzie klienci zostawiają opinie o Twojej marce czy usłudze, musisz zwracać uwagę na to, co dokładnie mówią. Wszelkie skargi czy negatywne komentarze warto traktować poważnie, zwłaszcza gdy są dostępne szerszej publice, np. w mediach społecznościowych. Czy klienci zwracają uwagę na jakiś notorycznie pojawiający się problem? Jeśli klient wysyła skargę na temat produktu lub usługi, upewnij się, że dostanie od Ciebie odpowiedź. Dodatkowo zawsze zaproponuj możliwość bezpośredniego kontaktu. To pozwoli poznać szczegóły sprawy i sprawniej ją rozwiązać. Kiedy klienci widzą, że poświęcasz czas na wyjaśnienie ich problemów, zrozumieją, że z usług Twojej firmy warto korzystać – tylko osoba w pełni zadowolona z jakości usług stanie się lojalnym klientem. Budowanie lojalności klientów przynosi najlepsze efekty wtedy gdy klient czuje się bezpiecznie i jest świadomy, że uzyska pomoc od Ciebie.

Nagradzaj Twoich największych fanów

Kim są Twoi superfani? To nie tylko lojalni klienci, ale także tacy, którzy polecają Twoją markę znajomym, rodzinie i współpracownikom. Co więcej, pozytywnie wypowiadają się o Twoim biznesie w największych platformach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Częściej powracający klient, to większe wpływy do Twojego firmowego budżetu. Doceniaj swoich klientów poprzez nagradzanie ich poprzez specjalne rabaty czy bonusy.
ZenCard pomoże Ci zidentyfikować Twoich najlepszych klientów. Automatycznie rozpozna, czy klient jest Twoim fanem, jak często do Ciebie wraca. Ponadto pozwoli Ci w prosty sposób nagrodzić Twoich najlepszych klientów. Dzięki ZenCard naliczanie zniżek jest bardzo proste, a terminal płatniczy staje się narzędziem wspierającym Twoje działania marketingowe.
 

Dbaj o swoich pracowników

Nie uda Ci się zadowolić klientów, jeśli Twój własny personel jest nieszczęśliwy. Dowiedz się, jak sprawić, by Twoja firma była pożądanym miejscem pracy oferując konkurencyjne wynagrodzenie, a także inne dodatkowe korzyści, takie jak opieka medyczna, bezpłatne przekąski, grupowe wyjścia czy możliwość udziału w szkoleniach. Na lojalność wobec marki wpływ mają w dużej mierze pracownicy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Zadowoleni pracownicy przyczyniają się do zmiany przeciętnych klientów w ewangelistów - pamiętaj o tym!

Zaskakuj i zachwycaj swoich klientów

Firmy konsekwentnie odnoszące sukcesy nigdy nie przestają starać się, by ich klienci byli w pełni zadowoleni. Bez względu na to, ilu jest tych najbardziej lojalnych Twojej marce, nigdy nie możesz o nich zapominać. Ciągłe dostarczanie nowych produktów i usług, które wiesz, że Twoi klienci kochają, utwierdzą ich w tym, że Twoja marka to właściwy wybór, który bez zastanowienia polecą innym.