Jak budować relacje z Klientem, by chciał wracać i polecał Cię innym?

Profesjonalna komunikacja z klientem to klucz do sukcesu i dynamicznego rozwoju firmy. W czasach stałego dostępu do Internetu oraz rosnących oczekiwań konsumentów, rolą sprzedawcy jest odpowiednie dopasowanie strategii działań tak, aby w efekcie wzrosło przywiązanie do marki i produktów. Na czym powinieneś oprzeć działania Twojej firmy, aby klienci częściej pojawiali się w Twoim sklepie i polecali go innym? Podpowiadamy!

Mocna i trwała relacja z klientami może przyczynić się do rozwoju Twojego przedsiębiorstwa, a szeroka sieć konsumentów to najważniejszy kapitał, jaki możesz uzyskać (nie wspominając o zwiększonych zyskach). Osoby powracające do sklepu i polecające produkt lub usługę są najlepszym dowodem na rozwój Twojego biznesu. Wdrożenie strategii opierającej się na ciągłej i systematycznej komunikacji z klientem może stać się efektywne poprzez poznanie dostępnych na rynku narzędzi. Dlaczego to takie ważne?

Cześć Wojtek, dawno Cię u nas nie było. Zobacz najnowszą kolekcję… Czyli dlaczego warto wysyłać wiadomości do klienta.

Komunikacja jest kluczem do sprzedaży, dlatego tak wiele korzyści płynie z wysyłania cyklicznych e-maili. Utrzymywanie stałego i regularnego kontaktu z klientem daje Ci podstawę do budowania relacji oraz podtrzymywania zainteresowania swoimi ofertami. Mailingi są także świetnym narzędziem analizy danych i zachowań konsumenckich, które z kolei umożliwiają natychmiastową reakcję na ewentualne zmiany oraz optymalizację komunikatów. Dodatkowym atutem jest personalizacja, dzięki której wysyłane oferty są dopasowane do oczekiwań kupujących, a szansa na zakup w Twoim sklepie wzrasta. Łącząc mailing z wysyłką SMSów działasz skuteczniej i jeszcze bardziej dopasowujesz ofertę pod danego klienta. Pamiętaj tylko, aby nie powielać tych samych treści w różnych kanałach – maile i smsy o tej samej tematyce mogą odstraszyć!

W razie potrzeby, chętnie podpowiem… Czyli o tym jak być osobistym doradcą.

W dzisiejszych czasach sprzedawca nie może być jedynie osobą, która będzie obsługiwać kasę. Wymagania klientów rosną, a fachowe doradztwo staje się podstawą do rosnącego zaufania klientów. Jednak wyuczone regułki nie sprawdzą się, a ponadto mogą zniechęcić klienta do dalszych zakupów. Wyczucie i nieuporczywy kontakt połączone z indywidualnym podejściem są kluczowe. Bezpośrednia rozmowa z osobistym doradcą, który rozumie oczekiwania i potrzeby kupującego jest nieocenioną wartością i nadaje marce czynnika ludzkiego. Odpowiednie szkolenia, a także motywacja pracowników do prawidłowego nastawienia do klienta są więc niezbędne.

Te buty warto przygotować na zimę. Proponuję Pani świetną pastę do butów… Czyli jak sprzedać właściwy produktu właściwemu nabywcy.

Cross-selling, czyli technika sprzedaży dodatkowych produktów związanych z poprzednim zakupem klienta, może posłużyć nie tylko nabywcom, ale przede wszystkim poprawi zyski Twojej firmy. Dobór i zaoferowanie uzupełniających się produktów oszczędza czas, który kupujący musiałby poświęcić na żmudne poszukiwania. To pokazuje również Twoje zaangażowanie w końcowe zadowolenie klienta z wizyty w Twoim sklepie. Pomoc w podejmowaniu przez klienta decyzji zakupowych daje Ci duże pole manewru sprzedaży tych produktów, na których Ci zależy, zwiększa zyski z jednej transakcji, a także minimalizuje ryzyko jego przejścia do konkurencji.

Dziękujemy, że z nami jesteś. Do każdego ciastka – kawa gratis! Czyli co zrobić, aby klient do Ciebie wrócił? 

Inwestycja w system nagradzania Twoich klientów to obecnie najpopularniejsza metoda budowania relacji z kupującymi. Nie tylko „dajesz coś od siebie”, ale także faktycznie reagujesz i doceniasz regularne wizyty w Twoim sklepie. Według badań aktywność uczestników programów lojalnościowych wzrasta z roku na rok, a dzięki nim 35% respondentów zaczęło częściej nabywać produkty danej firmy. Opracowanie programu wymaga zaangażowania, ale jego długofalowe działanie sprawi, że klient będzie wracał, a Twoje zyski wzrosną. Zrezygnuj jednak z kosztownych stempli, kuponów czy kart, które szybko się zgubią. Program lojalnościowy, wygodny zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów, może znaleźć się na ich kartach płatniczych, dzięki technologii ZenCard działającej w terminalach płatniczych. Tym sposobem będziesz łatwiej zarządzać kampaniami promocyjnymi, a także uzyskasz dostęp do jakościowych danych podsumowujących ich efekty.

Chcesz rozwinąć biznes i widzieć w swoim sklepie zadowolone twarze klientów? W dzisiejszych czasach to proste: postaw na proste i skuteczne metody komunikacji, takie jak stały kontakt, profesjonalna kadra sprzedawców oraz nowoczesne programy lojalnościowe, a w niedługim czasie przywiązanie do Twojej marki wejdzie na wyższy level!