Dwuczęściowa kampania rabatowa dla sieci sklepów z zabawkami i artykułami biurowymi

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie klienta i utrzymanie go przy sobie. Kampanie reklamowe poprawiające świadomość konsumentów mają sens i pozwalają na rozwinięcie biznesu. Czy warto przeprowadzać w tym samym czasie więcej niż jedną promocję? Współpraca ZenCard z FunTECH pokazuje, że tak! Kim jest nasz klient? 

FunTECH – to 17 sklepów branży zabawkowej, które szykują się do wdrożenia technologii oraz 3 sklepy, które korzystają z pełnej technologii (ZenCard sprzężony z QBICO), a także 19 sklepów korzystających z innych ofert FunTECH (promocja lokalna np. w formie gazetek). Jest także Świat Zabawek => 25 sklepów z pełną technologią – i to stamtąd czerpiemy wiedzę i doświadczenie – mówi Marek Dresler, Prezes Zarządu FunTECH.

Jakie były potrzeby klienta?

FunTECH jest stowarzyszeniem przedsiębiorców rynku zabawek i artykułów biurowych. Długo szukaliśmy rozwiązań pozwalających wyprzedzić trendy w naszej branży. Potrzebowaliśmy technologii komunikacji oraz analityczno-kontrollingowej, do głębokich analiz i utrzymania kontaktu z klientem – dodaje Marek Dresler.

Po zapoznaniu się z potrzebami naszego klienta wyznaczyliśmy trzy cele, w których osiągnięciu miały pomóc zaplanowane przez nas kroki:

  • Zachęcenie klientów do powrotu
  • Zwiększenie wartości zakupów
  • Możliwość dokładnej analizy efektywności programu lojalnościowego 

Odpowiedzią na potrzebę klienta było więc narzędzie mobilizujące klientów do uczestnictwa w programie poprzez benefit przyznawany na samym początku, a jednocześnie zachęcające do powrotu. Istotnym elementem naszej propozycji była także możliwość dokładnego zmierzenia efektywności programu lojalnościowego.

Rozwiązanie ZenCard

W branży zabawkowej istnieje wysoki potencjał do dokonywania cyklicznych zakupów przez klientów sklepu, jednak konkurencja jest duża. Uznaliśmy, że w tym przypadku sprawdzi się kampania stempelkowa w oparciu o progi zakupowe, jednak kluczem do sukcesu było przekonanie klientów do udziału poprzez gwarancję szybkiego uzyskania korzyści.

Dlatego dla FunTECH przygotowaliśmy dwie kampanie. Rejestracyjna miała zachęcić klientów do udziału w programie poprzez otrzymanie rabatu już przy pierwszym zakupie. Druga część kampanii –  stempelkowa –miała spowodować powracalność klientów dzięki możliwości uzyskania kolejnych rabatów. 

Kampania Rejestracyjna – zasady

W ramach kampanii każdy konsument, który dokonał zakupów, otrzymał wirtualny kupon rabatowy o wartości 10% na kolejną transakcję. 
Dzięki temu współczynnik powrotów wyniósł aż 26%.

Kampania Stempelkowa – zasady

Kampania stempelkowa wystartowała równolegle do rejestracyjnej i uwzględniała 2 progi rabatowe.

Jedna z promocji, jakie przygotowaliśmy razem z ZenCard dla zarejestrowanych do programu lojalnościowego klientów, to kampania stempelkowa działająca w oparciu o progi zakupowe. Konsument zbiera cztery stemple. Ostatni uprawnia go do nagrody w postaci 10% rabatu na zakupy – wspomina Marek Dresler.

Kampania stemplowa była wielopoziomowa – po uzyskaniu czterech stempli klient otrzymywał rabat procentowy, uzależniony od wielkości transakcji w ramach kampanii rejestracyjnej. Oprócz wspominanych 10% istniała możliwość ubiegania się o rabat w wysokości 15% na tych samych zasadach. Każda wydana karta rabatowa miała być ważna przez 6 miesięcy od daty pierwszego zakupu. 

Efekt po 3 miesiącach?

Dużą popularnością cieszyła się kampania stempelkowa z możliwością uzyskania rabatu 10%, która okazała się sukcesem:

Uruchomiliśmy ją w kwietniu z czasem realizacji na 6 miesięcy, a jej wynik przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Na tę chwilę ze zniżki skorzystało już 35% naszych klientów. Mało kiedy zdarza się taka skuteczność komunikacji wspartej innowacyjną technologią – wspomina Marek Dresler. 

Pozytywne dane procentowe to nie jedyne świadectwo sukcesu kampanii, która miała przecież złożone cele.

Dzięki ZenCard udało nam się połączyć obie technologie w jedną zaspokojoną potrzebę konkurencji pozacenowej. Wynik tej integracji przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Testy naszych rozwiązań w zakresie komunikacji z klientem, zbierania i analizowania danych pokazały, że mają one strategiczne znaczenie w zwiększaniu świadomości biznesowej i poprawy jakości transakcji – podsumowuje Marek Dresler. 

Przykład FunTECH pokazuje, że kilka kampanii uruchomionych jednocześnie, przy dobrej komunikacji i czytelnych zasadach pomaga osiągnąć, a nawet przekroczyć oczekiwane cele. Sklep zyskuje grono lojalnych konsumentów. Mechanizm programu lojalnościowego pozwala zaś na dokonanie dogłębnej analizy jego efektywności.