Baza klientów pomysłem na przetrwanie

Czas pandemii i związanych z tym obostrzeń w kraju spowodował błyskawiczny rozwój handlu w internecie. Obecnie większość przedsiębiorstw przechodzi transformację wdrażając różne modele e-commerce, które prawdopodobnie pozostaną trwałym elementem handlu. Od decyzji biznesowych będzie zależeć przyszłość sklepów i ich marek produktów. Obserwując rynek, firmy będą kładły jeszcze większy nacisk na kanał online, sklepy stacjonarne będą rozwijać usługę click&collect.

Nie tylko w dobie panującego kryzysu gospodarczego, ale przede wszystkim w celu przetrwania na konkurencyjnym rynku, jednym z najważniejszych czynników dla przedsiębiorcy jest posiadanie bazy lojalnych klientów. To tzw. wyznacznik sukcesu. Posiadanie bazy klientów powoduje, że sprzedawca czy przedsiębiorca jest w stałym kontakcie ze swoimi klientami, buduje ich lojalność wobec swojej marki czy sklepu. To z kolei prowadzi do kolejnych zakupów ze strony klienta.

Jak pozyskać bazę klientów?

Bazy klientów można tworzyć za pomocą danych zgromadzonych z różnych źródeł i systemów wykorzystywanych w firmie, na przykład na podstawie informacji pochodzących ze sklepu internetowego czy CRM.

Jak już wspomniałam w poprzednim artykule nt. 3 sposobów komunikacji z klientem nie tylko w czasie pandemii, budowanie bazy lojalnych, a tym samym wartościowych klientów jest procesem długotrwałym i często kosztownym. Ale nie musi tak być. Sieci handlowe i punkty usługowe, których operatorem programu lojalnościowego jest ZenCard, mają możliwość zapisywania swoich konsumentów do ich programu, a tym samym do budowania bazy bardzo wysokiej jakości. Baza ta składa się tylko i wyłącznie z konsumentów świadomych, którzy wiedzą, po co przychodzą do danego sklepu, czego szukają i zachęceni – wracają.

Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na poprawę wyników sprzedażowych. Wpływają także na budowanie relacji między klientem a przedsiębiorcą. Jeżeli szukasz doskonałego rozwiązania dla swojego biznesu – Tutaj pomocny może okazać się ZenCard.

Z ZenCard w łatwy i niskobudżetowy sposób możesz:

  • Pozyskać bazę nowych klientów zarówno w kanale offline, jak i online
  • Mieć stały kontakt ze swoimi klientami poprzez aplikację mobilną ZenCard oraz sms – informować ich o wszystkich swoich nowościach i promocjach, zachęcać, by Cię odwiedzili
  • Docierać do wybranych grup klientów ze spersonalizowaną ofertą dzięki bogatej analityce
  • Oferować klientom nagrody w zamian za ich lojalność

Warto pamiętać, że najlepszy klient to klient zadowolony. Tylko taki wróci i będzie polecał firmę innym osobom. By tak się stało, należy zbudować dobre relacje i odpowiednio o nie zadbać. Szczególnie teraz, w dobie panującej pandemii, przedsiębiorcy muszą zdać sobie sprawę, że bez bazy lojalnych, wartościowych klientów będzie im ciężko utrzymać swój biznes.

Autor: Sylwia Chmarra, ZenCard